با خبرمبر به روز باشید!

خبرمبر پوشش اخبار علمی - فرهنگی - هنری باحال

با خبرمبر به روز باشید!

خبرمبر پوشش اخبار علمی - فرهنگی - هنری باحال

کدام-عوامل-اقتصادی-امید-به-زندگی-را-میسازند؟

سیناپرس: پژوهش محققین ایرانی نشان می‌دهد که امید به زندگی در کشورها، می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی قرار گیرد و لذا توجه به این عوامل، اهمیت زیادی دارد. «پایش» نشریه اختصاصی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی نتایج این پژوهش را منتشر کرده است.

سلامت، هم به‌عنوان یک هدف مهم اجتماعی و هم به‌عنوان پیش‌نیاز توسعه اقتصادی، در دهه­‌های اخیر در کانون توجه تمـامی دولت­‌ها قرار گرفته است. در این راستا، شناسایی عوامل مؤثر بر وضعیت سلامت کشورها همواره از اهمیت ویـژه­‌ای برخـوردار بـوده اسـت.

عوامل اقتصادی در کنار عوامل اجتماعی و محیطی می­‌توانند بر وضعیت سلامت کشورها مؤثر باشند. در این رابطه، «شـاخص امید به زندگی» به‌عنوان نمادی برای سلامت و وضعیت بهداشتی کشورها پیشنهاد شده اسـت. امید به زندگی به‌عنوان شـاخصی بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی تلقی می­‌شود و در کنار شاخص‌­های درآمد سرانه و سواد، به‌عنوان شـاخصی برای توسعه تلقی می­‌شود.

ادامه اینجا....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی